RC_2024_kampania_oznakizdrowia_digital_post_Mruczalscy_2

Royal Canin "Oznaki zdrowia"

Komunikacja wizerunkowa Social Media

Wyzwanie

Poprzednie działania spełniły swoją rolę – poprawiły sentyment wobec marki i dostarczyły użytecznych treści moderacyjnych. Jednak komunikacja prowadzona wyłącznie przez ekspertów była zbyt naukowa, zbyt „sztywna”, jak na formaty i styl komunikacji charakterystyczne dla social mediów. Naszym nowym celem było opracowanie sposobu przekazu, który trafi zarówno do pragmatyków, poszukujących logicznych argumentów, jak i do pet loversów, wrażliwych na emocjonalne historie.

 

Insight

W świecie pełnym sprzecznych opinii i danych, gdzie każdy twierdzi, że zna prawdę o tym, co dobre dla zwierząt – najlepszym dowodem zdrowia zwierzęcia są jego codzienne oznaki zdrowia. Wystarczy spojrzeć na własnego pupila: lśniąca sierść, witalność, aktywność, długowieczność – to realne efekty odpowiednio zbilansowanej diety.

Strategia

Stworzyliśmy platformę komunikacyjną „Oznaki Zdrowia”, która pokazuje konkretne efekty stosowania karm Royal Canin – zarówno w perspektywie krótko-, średnio-, jak i długoterminowej. Nie tylko poprzez składniki, ale też przez historie ludzi i ich zwierząt, którzy są wiernymi użytkownikami marki: hodowcy, opiekunowie domowi, ratownicy TOPR, maszerzy psów zaprzęgowych, weterynarze – wszyscy oni obserwują realne, pozytywne efekty w kondycji swoich zwierząt.

 

Realizacja

Przygotowaliśmy krótkie, konkretne kreacje na social media – dopasowane do feedów i stories. Każdy materiał opowiadał o „oznakach zdrowia” – albo z emocjonalnej, albo racjonalnej perspektywy.

Wśród zrealizowanych formatów znalazły się:

  • Prawdziwa historia konsumentki i jej psa – narracja emocjonalna oparta na doświadczeniu
  • Prawdziwe opinie ratowników TOPR – silne społecznie i racjonalne argumenty
  • Autentyczne wypowiedzi hodowców, maszerów i weterynarzy – długofalowa obserwacja i profesjonalne uzasadnienia
  • Regularne komunikaty „Oznak Zdrowia” – regularne publikacje wspierające główny przekaz kampanii

 

Kampania była intensywna, skoncentrowana i miała za zadanie dotrzeć do odbiorców z wysoką częstotliwością, by zapewnić maksymalną zapamiętywalność.

 

RC_2024_kampania_digital_post_TOPR_PIES_Blaki
Royal_Canin_oznaki

 

RC_2024_kampania_oznakizdrowia_digital_post_Mruczalscy_2
 Podgląd Nazwa RC_2025_kampania_oznakizdrowia_digital_post_HMagicznySzkot_1

 

 

Brand Lift Study – co zostaje po kampanii?

Kampania trwała 2 miesiące i była prowadzona z 5-krotnie większym rozmachem niż działania ongoingowe. Przeprowadziliśmy badanie Brand Lift Study, aby sprawdzić realny wpływ działań na odbiór marki. Efekty? Imponujące.

 

IQM_2025_EfektykampaniiRC_statyk_9x16
Plik wideo

 

 

Ad recall: +5,7 pkt proc.

  • O 38% więcej osób zapamiętało reklamę w porównaniu do grupy kontrolnej
  • Wynik o 58% lepszy niż średnia dla regionu EMEA

Brand favorability: +4,0 pkt proc.

  • O 15% więcej pozytywnych opinii o marce
  • Spadek lekko negatywnych opinii aż o 23%
  • 3x lepszy wynik niż regionalne benchmarki

 

Recommendation: +2,1 pkt proc.

  • Wzrost skłonności do polecenia marki o 12%
  • To o 31% więcej niż benchmark EMEA (+1,6 pp)

Co to oznacza dla marki?

  • Reklama nie była tylko tłem, ale realnie zapadła w pamięć
  • Komunikacja ociepliła wizerunek marki – neutralni i sceptyczni odbiorcy przesunęli się ku pozytywnemu nastawieniu
  • Powstała baza lojalnych fanów, którzy są gotowi rekomendować markę innym

 

Plik wideo
RC_2025_kampania_oznakizdrowia_digital_post_opiniaSKU_5

 

 

Dlaczego to działa?

  • Spójna, zrozumiała i wyrazista kreacja
  • Wysoka częstotliwość dotarcia do odbiorców
  • Strategiczne tempo emisji – intensywność od startu zwiększyła skuteczność
  • Autentyczność i różnorodność historii – pozwalająca dotrzeć do różnych grup docelowych

Co dalej?

W duchu konsekwencji, tak charakterystycznej dla marki Royal Canin, kontynuujemy działania w social media. Nasze treści są nadal obecne na profilach Meta, gdzie każdy może zobaczyć efekty pracy w czasie rzeczywistym.

 

Podsumowanie

 

Kampania Royal Canin pokazała, że trafiona strategia i dobrze zaprojektowane działania digitalowe mogą znacząco poprawić nie tylko zasięg i kliknięcia, ale przede wszystkim percepcję marki i jej miejsce w świadomości odbiorców. Dzięki platformie „Oznaki Zdrowia” marka skutecznie dotarła do zróżnicowanych grup odbiorców, budując emocjonalny i racjonalny przekaz. To przykład na to, jak można łączyć dane, wartości i historie w komunikacji, która naprawdę działa.

Nasi Klienci

  • logo Ostoya
  • Logo Prince Polo
  • Logo Lech
  • Logo Kozel
  • Logo Avon
  • Logo BNP Paribas
  • Logo Bank Pekao
  • Logo Jacobs Creek
  • Logo Lipton
  • Logo Przelewy24
  • Logo Alior Bank
  • Logo 7Days
  • Logo The Glenlivet
  • Logo Delicje
  • Logo Łaciate
  • image/svg+xml
  • Logo Absolut
  • Logo Saga
  • Elavon primary logo-artboard
  • Logo Pedigree
  • Logo Tchibo
  • image/svg+xml
  • Logo Bambino